Reklamácia
Nahláste najprv na email: info@instrument.pah.sk alebo na telefón 0918827056, kde bude určený ďalší postup, aby bola Vaša reklamácia vybavená čo najskôr.
Reklamačný poriadok
internetového obchodu
obchodnej spoločnosti PAH, s.r.o.
Článok 1
Všeobecné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok je vydaný na pomoc spotrebiteľa, aby v prípade potreby vedel ľahšie a jednoduchšie uplatniť prípadnú reklamáciu svojho tovaru, ktorý zakúpil prostredníctvom internetového obchodu u Obchodníka.
Reklamačný poriadok Obchodník spracoval v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej iba „Občiansky zákonník“), zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení a zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení, zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v platnom znení (ďalej iba „Zákony o ochrane spotrebiteľa“). Reklamačný poriadok je umiestnený na viditeľnom mieste v sídle spoločnosti a na internetových stránkach Obchodníka.
Obchodníkom (Predávajúcim) je spoločnosť PAH s.r.o. so sídlom Textilná 4, 040 01 Košice, Slovenská republika, IČO: 36 602 124, DIČ: 2022114402, IČ DPH: SK2022114402, obchodná spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č.: 17567/V, adresa prevádzky: Instrument, Textilná 4, 040 12 Košice (ďalej len „Obchodník"). Reklamačný poriadok precizuje práva a povinnosti Kupujúceho pri uplatňovaní práv z vád tovaru v zmysle uzavretej kúpnej zmluvy na diaľku s Obchodníkom prostredníctvom internetového obchodu.
Kupujúcim je:
1. spotrebiteľ (osoba, ktorá nakupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti). Spotrebiteľom je v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka v platnom znení Kupujúci, ktorý je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom, alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, alebo povolania
2. fyzická a/alebo právnická osoba – podnikateľ, ktorý s Obchodníkom uzavrel zmluvu o kúpe tovaru.
Fyzické a právnické osoby – podnikatelia berú na vedomie, že podmienky záruky (najmä záručná doba) môžu byť odlišné od podmienok záruky pre spotrebiteľov a vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim – podnikateľom sú upravené Obchodným zákonníkom.
Orgánom dozoru je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna 3, P.O.BOX A-35,040 65 Košice
ke@soi.sk
tel. č.: 055/729 07 05, 055/622 76 55
Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na nákup tovarov podnikateľmi, ktorí kupujú tovar v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
Článok 2
Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Obchodník zodpovedá za to, že tovar má pri predaji stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť. Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať platným technickým normám.Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.
2. Kupujúci má právo neprevziať doručený tovar od dopravcu pokiaľ je doručený tovar iného typu alebo v prípadoch doručenia tovaru, ktorý je v rozpore s uzavretou kúpnou zmluvou (iného alebo poškodeného tovaru) alebo doručenia tovaru v poškodenom obale alebo pri doručení tovaru bez príslušných dokladov.
3. Pokiaľ dôjde k doručeniu poškodeného tovaru, alebo tovaru v rozpore s kúpnou zmluvou kupujúcemu, má kupujúci právo na to, aby mu Obchodník bezplatne a bez zbytočného odkladu doručil tovar v súlade s dohodnutými podmienkami v zmluve, a to buď výmenou tovaru alebo jeho opravou. Ak nie je takýto postup možný, má právo kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť za podmienok uvedených nižšie.
Článok 3
Lehota na uplatnenie reklamácie
1. Záručná doba na všetky tovary je 24 mesiacov, pokiaľ Obchodník neposkytne dlhšiu záručnú dobu. Dlhšia záručná doba je zvyčajne vyznačená v záručnom liste priloženom k tovaru. Pri použitých tovaroch je záručná doba 12 mesiacov. Záručná doba sa počíta odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom.
2. Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od jej zistenia, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktorú platí záručná doba zaniknú, ak nebudú uplatnené v záručnej dobe.
Článok 4
Zodpovednosť Obchodníka za vady tovaru
1. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.
2. Ak sa vada prejaví do uplynutia záručnej doby, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
3. Ak Obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624).nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
4. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka a tieto je potrebné uplatniť si u Obchodníka preukazným spôsobom v lehote dvoch mesiacov.
5. Obchodník môže odmietnuť zodpovednosť za vady
• ak vznikla vada alebo poškodenie tovaru preukázateľne nesprávnym používaním tovaru (napr. používaním v rozpore s návodom na použitie, nesprávnou montážou, neodbornou montážou alebo iným nesprávnym používaním kupujúcim alebo inej osoby,
• preukázateľných neoprávnených zásahov do tovaru,
• ak má predložený záručný list zrejmé známky neoprávnene vykonaných zmien údajov alebo ak je na tovare odlišné výrobné číslo od toho, ktoré je uvedené v záručnom liste,
• ak vada vznikla bežným opotrebením
• pri spotrebnom tovare so stanovenou lehotou použitia podľa zvláštnych právnych predpisov, pokiaľ je takáto reklamácia uplatňovaná po uplynutí tejto lehoty
• pri živelných katastrofách
Článok 5
Právo kupujúceho na uplatnenie reklamácie – vytknutie a odstránenie vady
1. Reklamáciu môže kupujúci uplatniť u Obchodníka osobne alebo písomne, zaslaním reklamácie Obchodníkovi
Kontaktné údaje ObchodníkaPAH s.r.o.
Textilná 4
040 01 Košice
Slovenská republika
prevádzka: Instrument
Textilná 4, 040 01 Košice
www.instrument-naradie.sk
e-mail: info@instrument.pah.sk
telefonický kontakt: 00421918827056
2. Kupujúci môže u Obchodníka reklamovať iba tovar, ktorý zakúpil u Obchodníka (čo môže v prípade pochybností, doložiť dokladom o zakúpení produktu a/alebo riadne vyplneným záručným list (ak bol vystavený).
3. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.4. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 1 druhej vety.
5. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.6. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec Obchodníkovi alebo ním poverenej osobe podľa jeho pokynov. Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
7. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.8. Pri odstránení vady výmenou veci nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
9. Obchodník zodpovedá za vady náhradnej veci .
Článok 6
Odstúpenie od zmluvy a zľava z kúpnej ceny
1. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak
a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,
b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
2. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 1 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.
3. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
4. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 1, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
5. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
6. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
7. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
8. Obchodník vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodníka.
9. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
Článok 7
Súčinnosť kupujúceho
Kupujúci je povinný poskytnúť Obchodníkovi súčinnosť len v rozsahu upravenom platnou právnou úpravou a to najmä k overeniu existencie reklamovanej vady a k jej odstráneniu (vrátane zodpovedajúceho potrebného vyskúšania alebo demontáže tovaru). Kupujúci je povinný dodať tovar pri uplatnení reklamácie čistý v riadnom obale v súlade s hygienickými predpismi alebo obecnými hygienickými zásadami vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva, umožňujúcich takéto overenie a odstránenie vady.
Článok 8
Prevzatie tovaru zo záručnej opravy
Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Obchodník kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
Článok 9
Alternatívne riešenie sporov
a) Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Obchodníkom, ktorého hodnota presahuje 20 eur, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
b) Subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. O alternatívnom spôsobe riešenia spotrebiteľských sporov v platnom znení môže od strán za začatie riešenia sporu požadovať úhradu poplatku do výšky 5 eur s DPH. Návrh je možné podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona č. 391/2015 Z.z O alternatívnom spôsobe riešenia spotrebiteľských sporov v platnom znení.
c) Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk ).
Kupujúci je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. Kupujúci sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Kupujúci pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti. Kupujúci má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti, pričom možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Tento reklamačný poriadok je platný od 1.7.2024
PAH s.r.o.
Instrument
____________________________________________________________________________________________________________
Pravidlá a pokyny pre veľkoobchodných odberateľov pri spätnom prevzatí vráteného tovaru s dobropisom (alebo dodávateľskou faktúrou).
Pokiaľ zákazník – veľkoobchodný odberateľ - zle objedná tovar, alebo množstvo: do 30 tich dní prevezmeme tento tovar za 100 % ceny, ktorá bola zákazníkovi vyfakturovaná, bez ďalších spojených nákladov s tým súvisiacich. Nevzťahuje sa to na účtovanú dopravu.
Pred prevzatím tovaru je potrebná dohoda s obchodným zástupcom so súhlasom obchodného riaditeľa / majiteľa.
1. zákazník najprv pošle elektronicky zoznam tovaru v tabuľke s našimi kódmi vo formáte csv, xls, ktoré by rád vrátil = požiadavka
2. na zoznam – požiadaviek – naše reklamačné oddelenie odpovie do 3 pracovných dní, čo vezmeme naspäť
3. až potom prevezmeme fyzicky vratku tovaru na kontrolu
4. zničené, polepené obaly od lepiek, poškodený tovar, neplatný design - bude vrátený späť zákazníkovi
5. potom bude z našej strany vystavený zákazníkovi dobropis v hodnote 100% ceny tovaru bez DPH z posledných predajných cien vrátených položiek (alebo zákazník vystaví na PAH s.r.o. svoju predajnú faktúru v hodnote 100% ceny tovaru bez DPH z posledných predajných cien vrátených položiek)
Po 30 dňoch od zakúpenia, platí všetko, ako je uvedené vyššie, ale bude účtovaný manipulačný poplatok vo výške 7% z celkovej sumy.
Tieto pravidlá a pokyny platia výlučne pre našich veľkoobchodných odberateľov.
Na dobropise alebo faktúre bude uvedená táto poznámka = Účtujeme Vám vrátený tovar v posledných NC vrátane manipulačného poplatku podľa dohody.